Markkinoinnin viimeinen linja

DIGIMARKKINOINTI

Markkinoinnin viimeinen linja

DIGIMARKKINOINTI

Marraskuunankeuteenpimeyteentoivottomuuteenvaloa.

Marraskuunankeuteenpimeyteenepätoivoonvaloa.

Vaativat Google Ads ja Facebook -kampanjat

Koneoppimisen hyötyjä on käytetty erittäin vähän etenkin Facebook-markkinoinnissa.
Kun opetetaan mainosalustat tuntemaan ostajat, osaavat järjestelmät kohdentaa mainontaa parhaalla mahdollisella tavalla oppien samalla itsenäisesti tunnistamaan ostajan. 

Vaikka sinulla olisi ainoastaan kivijalkakauppa, eikä myyntiä verkossa, niin pystytään silti mittaamaan digimainonnan tehoa. Tätä erittäin tehokasta, mutta vähän käytettyä menetelmää harva osaa hyödyntää.

Viimeisen vuoden aikana on tullut loistavia tekoälyä ja koneoppimista hyödyntäviä menetelmiä verkkokauppojen myyntiä vauhdittamaan. Nyt on hyvä hetki ottaa kaikki irti digimarkkinoinnista. 

Digitaalinen markkinointi

Asiakkaat edellä

Digimarkkinointia yli 300 000 € vuosittaisella mediabudjetilla asiakkaille. Viimeisen vuoden aikana mainoksia on näytetty yli 100 miljoonaa kertaa ja saatu yli 1,4 miljoonaa klikkausta asiakkaiden kotisivuille. Puhumattakaan lukemattomista konversioista ja verkkokauppamyynneistä.

Toiminimen alasajo

Image

Asiakas halusi ostaa Googlesta liikennettä kotisivuilleen. Huomasin kuitenkin kotisivut ongelmakohdaksi ja tästä keskusteltiinkin, mutta asiakas halusi kuitenkin kokeilla ensin Google-mainosta.

Kampanjalla saikin hyvin liikennettä, mutta yhteydenotot jäivät laihanlaisiksi. Lopulta päivitimme myös kotisivut tukemaan markkinointia. Jatkoin tarkasti kohdennetun liikenteen ajoa kotisivuille Googlesta ja mukaan otettiin myös Facebook-mainokset. 

Tänä syksynä asiakas ilmoitti lopettavansa toiminimiyrityksensä...

ydinosaaminen = digimarkkinointi

Maksettu Facebook- ja Google-mainonta ovat nopein ja mitattavin tapa tavoittaa ostajia. Hyödyntämällä molempien alustojen mahdollistamat koneoppimisen menetelmät, voidaan tavoittaa asiakkaat oikeaan aikaan ostohousut jalassa. 

Mikäli alla olevista väittämistä vähintään kolme pitää kohdallasi paikkansa, niin voin auttaa digimarkkinoinnissa.

Markkinointibudjetti kuukaudessa 1000 € tai enemmän
Liikevaihto yli 100 000 €
Tuotteella tai palvelulla on luontaista kysyntää
Haluat hyödyntää digimarkkinoinnin uusimmat teknologiat
Haluat testata markkinoita
Image
Image

Asiakas: Autotalo Hartikainen

Vastaan Autotalo Hartikaisen Googlen ja Facebookin maksetusta mainonnasta ja digimarkkinoinnin strategiasta. Testaan ja optimoin satoja mainosvariaatioita ja lukuisia yleisöjä, joista vain parhaat pääsevät jatkoon.

Helmikuussa 2019 julkaistut nettisivut suunniteltiin mobiilikäyttö edellä. Johdin sivustouudistuksen ja hoidin tässä projektissa mm. nettisivujen määrittelyn ja sisällön rakenteen suunnittelun ja mittauksen. Konepellin alle on toteutettu useita sisällön ja markkinoinnin ylläpitoa helpottavia ja nopeuttavia automaatioita.

Kaiken suunnittelun taustalla oli mittaaminen. Web-analytiikan avulla analysoin vanhan sivun ongelmakohdat. Tulosten perusteella uudet nettisivut suunniteltiin sujuviksi sekä käyttäjien näkökulmasta, että sivuston ylläpitäjän kannalta. Hartikaisen markkinointia hoidan yhteistyössä Rookie Communications Oy:n kanssa. Sivujen toteutuksen (koodaus ja design) hoiti mallikkaasti joensuulainen Kooders. 

Image

Ylläolevassa kuvassa on tilanne, jossa Autotalo Hartikaisen erään Facebook-kampanjan mainoksia on näytetty 325 000 kertaa ja sitä on klikattu 62 800 kertaa. Klikkausprosentti on näin ollen noin 19,32 %, eli melkein joka viides mainoksen nähneistä siirtyi tutkimaan lisää Hartikaisen kotisivuille. Ja nämä ovat ”kylmiä” kävijöitä. Jos tarkastellaan tilannetta lämpimien henkilöiden osalta, on klikkausprosentti vielä huomattavasti parempi (Hintatiedot peitetty, koska budjeteista ei haluta antaa vihjeitä).

Autotalo Hartikaisen kampanjat keräävät toistuvasti hurjia määriä heidän autovalikoimasta ja palveluista kiinnostuneita kävijöitä kotisivuilleen.  Käytössä on digimarkkinoinnin menetelmiä, joita kukaan Suomessa ei vielä käytä. Digimarkkinoinnin tarjoamat mahdollisuudet eivät ole koskaan olleet näin hyvät, joten pidetään jatkossakin epäreilu kilpailuetu kilpailijoihin nähden.

"Meillä on mainostoimisto jo hoitamassa näitä asioita."

Hyvä juttu. Jos olet tyytyväinen heidän tuloksiin, niin jatka heidän kanssaan.

Jos olet epävarma, voisiko asioita tehdä vielä paremmin, niin kannattaa olla yhteydessä. Pystyn auditoimaan nykyiset kampanjat ja annan riippumattoman palautteen. Olen erästäkin yritystä suositellut pysymään nykyisen mainostoimiston asiakkaana, koska he tekivät jo hyvää työtä.

Black Friday -tarjous
Marraskuun pimeyteen valoa. 
  • Onko sinulla verkkokauppa, jonka loistavat tuotteet eivät löydä ostajia?
  • Palvelusi on ylivertaista, mutta asiakkaat eivät löydä sinua?
  • Sinulla on poikkeuksellisen hyvä tuote, joka pitäisi saada muidenkin tietoisuuteen?
Facebook-markkinointia pienyritykselle.

(Hinta ei sisällä mediabudjettia. 6 kk minimi)

250 € /kk + alv

Tarjous on voimassa:

Image

Tee digimarkkinoinnista epäreilu kilpailuetu.