Tekoälyn avustamaa digitaalista markkinointia

DIGIMARKKINOINTI

Miltä kuulostaa, jos verkkokaupan markkinointia hoitaa tekoäly, joka tekee digimarkkinointia ilman jatkuvaa käyttäjän ohjausta?

Entä jos digimarkkinointia hoitava tekoäly kehittyisi ja parantaisi verkkokaupan markkinoinnin tehokkuutta entisestään asiakkaiden ostokäyttäytymisestä oppimalla?

Mitä jos tähän lisätään vielä ihminen, joka ylläpitää ja valvoo autonomisuutta ja hoitaa koneoppimisen ulkopuolisia asioita parantaen digikampanjoiden tehoa entisestään?

Mikäli kuulostaa hyvältä, niin napsauta turvavyö kiinni,
 'cause Kansas is going bye-bye!
Porin Matin tuplasi myyntinsä tekemällä yhteistyötä digimarkkinoinnin asiantuntijoiden kanssa brändin tunnettuuden lisäämiseksi ja käyttäjäystävällisen verkkokaupan luomiseksi.

Yritys teki yhteistyötä mediatoimiston kanssa sosiaalisen median läsnäolon luomiseksi ja palkkasi verkkosivustojen kehittäjän luodakseen houkuttelevan verkkosivuston, jossa on toimiva verkkokauppa.

Lisäksi yritys investoi digimarkkinointiin. Tuloksena oli 110% myynnin kasvu yhden vuoden aikana.

Verkkokaupan myynti kasvoi 89 % viidessä kuukaudessa.

Image
Toukokuussa 2020 Ubinet siirtyi hoitamaan asiakkaan verkkokaupan digimarkkinointia. 

Toukokuu-syyskuu myynti kasvoi 193 000 eurosta 365 000 euroon.

Syyskuuhun mennessä myynti ylitti koko edellisen vuoden myynnin ja kasvu jatkaa edelleen kehittymistä.

ONKO DIGIMARKKINOINTI KANNATTAVAA?

Verkkokauppojen digimarkkinointi on Ubinetin asiakkaalle aina kannattavaa. Hinta, joka menee mediakuluihin ja digimarkkinoinnin toteutukseen ja ylläpitoon maksaa itsensä poikkeuksetta takaisin.

Asiakkaiden verkkokauppojen digimarkkinoinnin kokonaiskulut ovat lähes kaikissa tapauksissa alle 10% tuotosta.

Ota yhteyttä

Täytä vaadittu kenttä
Täytä vaadittu kenttä

Mitä on digimarkkinointi?

Digimarkkinointi (verkkomarkkinointi) sisältää monia eri tapoja tuoda yritystä esille internetin hakukoneissa, sosiaalisessa mediassa sekä muissa verkkopalveluissa. Verkkomarkkinointi kattaakin koko internetin sen laajassa kokonaisuudessaan ja näkyvyyttä voi yritys itse hallita. Verkkomarkkinoinnin avulla tavoittaa tehokkaasti kohderyhmän ostajia.

Digimarkkinoinnin toimivuutta pystytään seuraamaan hyvin tarkasti ja kävijöiden ostokäyttäytymisen perusteella verkkosivustoa ja verkkomarkkinointia voidaan kehittää entistä paremmaksi. Tärkeää onkin selvittää toimivimmat ja tulosta tekevät kanavat, että markkinointiin panostettu budjetti saadaan parhaiten tuottamaan.

Digimarkkinointi yleisimmin on displaymainontaa ja hakusanamainontaa. Molemmat tuovat yrityksille tehokkaasti näkyvyyttä, mutta mainontaan täytyy jatkuvasti panostaa. Hakukoneoptimointi, jolla saa näkyvyyttä hakukoneen luonnollisissa hakutuloksissa, on pitempiaikaisessa tarkastelussa tehokkaampaa ja edullisempaa, koska kävijöistä ei tarvitse maksaa. Myös sisältömarkkinointi sisältyy digimarkkinoinnin työkaluihin.

Digimarkkinointi on tehnyt merkittävän vaikutuksen moneen Ubinetin asiakkaaseen.

Pisin asiakassuhde on kestänyt jo yli 10 vuotta.

Pitkän asiakassuhteen menestys ei perustu myyjän tuttavallisiin kalajuttuihin, vaan todelliseen asiakkaalle tuotettuun hyötyyn. 

Yhden asiakkaan liikevaihto kaksinkertaistui digimarkkinoinnin avulla (200t->400t). Toisen asiakkaan kannatti muuttaa toiminimi osakeyhtiöksi. Kolmas tavoittaa miljoona netinkäyttäjää vuodessa. Mittareita on erilaisia, samoin kuin on yrityksiäkin.

Ilman digimarkkinoinnin mittaamista emme voi olla varmoja, mikä toimii ja mikä ei. Täytyy uskaltaa kokeilla ja tehdä asioita toisin kuin muut.
Ulkoistamalla digimarkkinoinnin voit keskittyä omaan työhösi. Sinun tehtäväsi on tuottaa omille asiakkaillesi hyvää palvelua. Niin on myös Ubinetin. Sinun roolisi tulee olemaan hyvin vähäinen puuttuminen digimarkkinointiin. Jos haluat tehdä kaiken itse, niin tämä palvelu ei ole sinulle. Ubinetin avulla pääset hyötymään monista sellaisista menetelmistä, joita kilpailijasi eivät vielä käytä.

Todistetusti tehokas tapa saada yritykselle enemmän myyntiä ja maksavia asiakkaita netin avulla.

Ubinetillä on käytössä iso arsenaali menetelmiä, joista alla lueteltu vain muutama. Digimarkkinoinnin kehittyneimmillä menetelmillä saadaan kampanjat menestymään ja liikevaihto kasvuun.
  • Kuinka kaapataan asiakkaat kilpailijasi nenän edestä. Kilpailijoidesi nettisivujen kävijäliikenne voidaan profiloida ja kohdentaa mainonta suoraan tälle porukalle. Menetelmä kerää tavallista korkeammat napsautusprosentit.
  • Vain harvojen tuntema tapa mitata kivijalkakaupan digitaalista markkinointia. Vaikka sinulla olisi ainoastaan kivijalkakauppa, eikä myyntiä verkon kautta, niin pystytään silti mittaamaan digimainonnan tehoa. Tätä erittäin tehokasta, mutta vähän käytettyä menetelmää harva osaa hyödyntää.
  • Pahimmat mainostajan virheet, joita on tullut vastaan. Kaikki osaavat kohdentaa, mutta liian vähälle on jäänyt poissulkemisen jalo taito. Datan myötä kampanjat hioutuvat timanteiksi tämän menetelmän avulla.

Uusi tapa tehdä digimarkkinointia monikanavaisesti voi rikkoa ovipumppusi.

  • Miksi tekoälyä ja koneoppimista käytetään niin vähän hyödyksi digimainonnassa? Uusien menetelmien omaksuminen ei onnistu kaikilta. Kun opetetaan mainosalustat tuntemaan ostajat, osaavat järjestelmät kohdentaa mainontaa parhaalla mahdollisella tavalla oppien samalla itsenäisesti tunnistamaan ostajan. Ubinet on hyödyntänyt uusia menetelmiä asiakkaiden kampanjoissa ja esimerkiksi Autotalo Hartikaisen automyynnin markkinoinnissa. Löydät lisää tietoa tältä sivulta.
  • Kilpailijoiden mainoksia voi klikkailla ja kuluttaa kampanjoiden päiväbudjetin. VÄÄRIN! Tähän on ratkaisu olemassa. Vaikka vastuullinen mainostaja ei klikkaile kilpailijoiden mainoksia, niin silti näitä typeryksiä on maailmassa. Onneksi tähän on myös lääke, jolla suojautua budjetin syöjiä vastaan.
  • Totuus on:  Mitä mittaat, sitä voit kehittää. Tiedätkö mistä kanavista asiakkaat sinut löytävät? Digikampanjoiden kanssa voi tehdä kaikenlaista kivaa markkinoijan kanssa, mutta vain mittaamalla mainonnan tehoa voidaan kehittää entistä parempaa markkinointia.

Paras aika ja nopein tapa aloittaa yrityksesi tehokas markkinointi on tehdä se tänään.


Jotta tiedät mitä voit odottaa, niin alla on asiakkaan kampanjaan tehty mieletön myynnin lisäys…

Google Ads

Verkkokaupan Google Ads -markkinointi
Mainokset, budjetti, avainsanat, kohdennus, mittaus — Kaikilla on merkitystä.
This image for Image Layouts addon

Asiakkaan verkkokaupan myynti lisääntyi 100%

Verkkokauppa tuotti tasaista myyntiä kuukausittaisella mediabudjetilla. Kesällä aloitettu Google-kampanjan optimointi muutti maksetun mainonnan tilanteen täysin.

Edellisen vuoden syksyn myynti kasvoi 100%. Alkuvuoteen verrattuna myynti kasvoi 132%. Tämän mahdollisti Google-kampanjan optimointi ja uusien menetelmien soveltaminen asiakkaan digimarkkinointiin.

Omistatko verkkokaupan?
Ota yhteyttä
This image for Image Layouts addon

Google Ads
-mainokset

Ulkoista Google Ads -mainostus Ubinetille, niin saat tarkasti yrityksellesi suunnitellun mainoskampanjan, joka käyttää hyväksi yrityksellesi parhaat mainosmuodot ja menetelmät.

Lue lisää Google Ads -mainoksista:
Google-markkinointi

Monikanavainen markkinointi
tuuppasi yrityksen kasvuun.

Image
Asiakas halusi ostaa Googlesta liikennettä kotisivuilleen. Huomasin kuitenkin kotisivut ongelmakohdaksi ja tästä keskusteltiinkin, mutta asiakas halusi kuitenkin kokeilla ensin Google-mainosta.

Kampanjalla saikin hyvin liikennettä, mutta yhteydenotot jäivät laihanlaisiksi. Lopulta päivitimme myös kotisivut tukemaan markkinointia ja mukaan otettiin myös Facebook-mainokset.

Viime syksynä asiakas ilmoitti lopettavansa toiminimiyrityksensä ja perustavansa osakeyhtiön. Sillä onkin parempi hallita kasvanutta asiakaskuntaa ja kassavirtaa.

Antti / Ubinet
 
Facebook-markkinointi

Facebook
-mainokset

Facebook-markkinointi on yksi tehokkaimmista kanavista tavoittaa valtavat määrät ihmisiä.

Tekoäly, koneoppiminen ja käyttäjädata yhdistyvät ennennäkemättömällä tavalla ja luo potentiaalin tavoittaa asiakkaita, ennen kuin he edes harkitsevat ostamista.

Lue lisää Facebook-mainoksista:
Facebook-markkinointi

MYYNTI EDELLÄ

Ubinet tekee digimarkkinointia yli miljoonan euron vuosittaisella mediabudjetilla asiakkaille. Viimeisen vuoden aikana mainokset ovat saaneet yli 100 miljoonaa näyttökertaa ja keränneet yli 1,4 miljoonaa klikkausta asiakkaiden kotisivuille ja verkkokauppoihin. Puhumattakaan lukemattomista konversioista ja verkkokauppamyynneistä.

ydinosaaminen = digimarkkinointi

Maksettu Facebook- ja Google-mainonta ovat nopein ja mitattavin tapa tavoittaa ostajia. Hyödyntämällä molempien alustojen mahdollistamat koneoppimisen menetelmät, voidaan tavoittaa asiakkaat oikeaan aikaan ostohousut jalassa.
Image
Rupatellaan lisää. Jätä soittopyyntö.
Täytä puhelinnumero
Täytä puhelinnumero

Asiakas: Autotalo Hartikainen

Image

Verkkosivut ja digitaalinen markkinointi

Vastaan Autotalo Hartikaisen Googlen ja Facebookin maksetusta mainonnasta ja digimarkkinoinnin strategiasta. Testaan ja optimoin satoja mainosvariaatioita ja lukuisia yleisöjä, joista vain parhaat pääsevät jatkoon.

Helmikuussa 2019 julkaistut uudet nettisivut suunniteltiin mobiilikäyttö edellä. Olin vetovastuussa ja hoidin mm. nettisivujen määrittelyn, sisällön rakenteen suunnittelun ja mittauksen. Konepellin alle on toteutettu useita sisällön ja markkinoinnin ylläpitoa helpottavia ja nopeuttavia automaatioita.

Hartikaisen markkinointia hoidan yhteistyössä Rookie Communications Oy:n kanssa. Sivujen toteutuksen (koodaus ja design) hoiti mallikkaasti joensuulainen Kooders.

Web-analytiikka

Kaiken suunnittelun taustalla oli mittaaminen. Analysoin web-analytiikan avulla vanhan sivuston ongelmakohdat. Tulosten perusteella uudet nettisivut suunniteltiin sujuviksi sekä käyttäjien näkökulmasta, että sivuston ylläpitäjän kannalta.

Käytössä on digimarkkinoinnin menetelmiä, joita kukaan Suomessa ei vielä käytä.

Autotalo Hartikaisen kampanjat keräävät toistuvasti hurjia määriä heidän autovalikoimasta ja palveluista kiinnostuneita kävijöitä kotisivuilleen.  Käytössä on digimarkkinoinnin menetelmiä, joita kukaan Suomessa ei vielä käytä. Koneoppimisen avulla markkinointityökalut saavat koko ajan tarkempaa tietoa, mitä asiakas on etsimässä.

Digimarkkinoinnin tarjoamat mahdollisuudet eivät koskaan ole olleet näin hyvät, joten ero kilpailijoihin nähden on nyt helposti saavutettavissa, kunhan antaa markkinoinnin teknologioille mahdollisuuden.
Image
Ylläolevassa kuvassa on tilanne, jossa Autotalo Hartikaisen erään Facebook-kampanjan mainoksia on näytetty 325 000 kertaa ja sitä on klikattu 62 800 kertaa. Klikkausprosentti on näin ollen noin 19,32 %, eli melkein joka viides mainoksen nähneistä siirtyi tutkimaan lisää Hartikaisen kotisivuille. Kampanjassa on hyödynnetty koneoppimista. Nämä ovat ”kylmiä” kävijöitä. Jos tarkastellaan tilannetta lämpimien henkilöiden osalta, on klikkausprosentti vielä huomattavasti parempi (Hintatiedot peitetty, koska budjeteista ei haluta antaa vihjeitä).